
Hur fungerar det?
1.
Börja med att kontakta mig, jag loggar in med en programvara och fjärrstyr din dator för att lägga in grundparametrar och ser till att alla dina sensorer samt givare fungerar som dom ska, att din bil startar och går bra och gör en allmänt grov justering så vi slipper ta bilen till mig och eventuellt slipper bekymmer på plats!
2. vi bokar en tid för dynokörning.
3. jag ger support i efterhand till en viss gräns kostnadsfritt.
Vad kostar det?
1700kr startavgift vilket avser första timmen, sedan 1000kr/timmen löpande, minsta debiterad avgift är 2500kr pga bokad tid så se till att din bil fungerar innan du kommer, vi kan tyvärr inte bjuda på att den bokade dagen går till spill pga att bokade bilen inte fungerat vid ankomst!
Notera att om du åker med en 8HP växellåda och även den ska mappas är risken stor att man inte hinner allting på en dag!
Exempel:
Har vi bokat kl 08.00 och du kommer vid 10.00 som tyvärr är väldigt vanligt börjar debiteringen vid avtalad tid vilket är 08.00 i detta exempel!
Vi utför även effektmätning samt effektintyg vid reggbesiktning om så önskas.
Kontrollpunkter före mappning
⦁Provtryckt turbosystem för er med turbo.
⦁Inga bränsleläckage, läcker det runt en spridare och vi inte löser det på plats blir det avbruten mappning = onödig tid för alla
⦁Bilen är påställd och försäkrad ifall vi ska köra på vägen efter mappning
⦁Inga läckage, det är alltid en risk med en läckande motor så försök se till att den är så tät som möjligt.
⦁Fulltankad bil! vid flexfuel ta med bränsle samt dunkar ifall vi behöver tömma ur bränslet.
⦁Har ni låsbultar så glöm inte hylsan !!
⦁Jag har även knackutrustning jag ansluter på din motor, försök att underlätta för mig innan så jag smidigt kan ansluta mina två sensorer på ditt motorblock.
⦁Minsta deb är 2500kr vid bokning och kommer debiteras även om mappning blir avbruten eller att man får förhinder! tänk på detta innan ni bokar!
⦁ All dynokörning sker på egen risk, EM-Racing AB ansvarar inte för problem som kan uppstå i samband med dynokörning/mappning/motoroptimering utan det är kundens eget ansvar och egen risk!
Styrsystem vi enbart jobbar med och försöker hålla oss till:
Maxxecu (även återförsäljare)
Link Ecu (även återförsäljare)
Det är även möjligt att hyra mig genom att jag tar mig till er om det finns en dyno närmare er, kontakta mig för att hitta på ett bra alternativ!